KVISE UPDATE (isotretinoin)

Heihei, mer kviseinnlegg! Nå er det noen dager siden jeg hadde mitt tredje legebesøk hos hudlege angående min isotretinoin kur. Kvisene forsetter å sette seg som lim på aniktet mitt og legen min konkluderte med at om jeg ønsket det, kunne vi forsterke kuren. Dette vil si at jeg tar 20mg mer, kuren kommer til å bli mer intensiv, mer bivirkninger og forhåpentligvis bedre sluttsresultat. Etter jeg begynte på kuren har ansiktet mitt vært proppfullt av kviser, spesielt på kinnene. Jeg har fått masse respons og motivasjon til å ikke gi opp fordi det er helt klart en tøff prosess. Selvtilliten har droppet, og det er tider jeg virkelig ikke har lyst til å engang prøve å sminke dem bort. Det er så rart at en så liten ting egentlig kan ødlegge selvfølelsen så mye som den gjør. Til tross for det føler jeg selv at når dette problemet forsvinner kommer 20kg til å bli løftet av skuldrene mine. Om det stemmer får jeg vente noen måneder å se.

Legen min ønsker så klart det beste for meg og det var helt fritt mitt eget valg å øke dosen, noe han syntes var veldig viktig. Han fortalte meg også at om bivirkningene blir for vanskelige eller ubegahelige kan jeg alltid gå tilbake til 40mg pillene som jeg har brukt en måned nå. Jeg både gruer og gleder meg til dosen begynner å virke, fordi jeg er usikker på hva jeg egentlig utsetter meg for nå. Jeg har alltid tenkt at det kommer til å være verdt det, itillegg vil en større dose minske sjansene for tilbakefall! Jeg er klar for å legge min sjel inn for å forbedre huden min og jeg teller dager, uker og måneder til jeg skal ta min siste pille, i cant wait. Jeg fikk også info om at huden min ikke kommer til å være fin før etter kuren er ferdig, fordi jeg kommer sannsynlig til å slite med rødhet, tørrhet og kanskje eksem.

Bivirkninger er en stor del av kuren og den siste måneden har jeg hatt det ganske fint. Kroppen min har blitt mer tilpasset kuren og jeg kjenner mindre på det, eller så er jeg kanskje bare vandt med det? Leppene og ansiktet er tørre. Noen dager våkner jeg med følelsen av sandpapir, andre dager ikke. Neseblod har oppstått oftere og ellers har jeg til tider vondt i ryggen. Jeg ønsker å oppdatere en gang i måneden for å selv holde følge med hvordan det har gått, kanskje hjelpe andre som tenker på det samme og se tilbake på dette i fremtiden.

Bildet over viser sannheten bak hvert enkelt av mine portrettbilder. Jeg skulle redigere bort urenhetene, men valgte å ikke gjøre det i dette innlegget. Haha, viser faktisk sykt dårlig fordi kvaliteten på bildene på bloggen blir alltid utrolig dårlig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kuren over.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eksemkrem over.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fuktighetskrem over.

14 kommentarer
    1. Håper kuren vil fungere for deg 🙂 Har selv vært så heldig å slippe unna kviser, men kjenner en del som har måttet gå på slike kurer. Syntes du så vakker ut på bildet over, og at kvisene ikke var sjenerende på noen måte, men det føles jo mye værre ut for en selv og noen perioder er værre enn andre. Håper det løser seg for deg i alle fall : D

    2. Håper kuren hjelper deg så kvisene forsvinner for godt! Har selv slitt mye med kviser i ca 15 års tid, når jeg nærmet meg 30 år forsvant de, har heldigvis lite arr og en fordel med fet hud er at en får lite rynker – så det er en fordel… Da jeg begynte med fruktsyrer og gikk regelmessig til hudpleier forsvant det meste av kvisene etter noen måneder 🙂 Lykke til <3

    3. Håper dette funker for deg, sliter selv med kviser :/ har prøvd allt mulig av kremer men ingen ting funker.. prøver en ny serie nå som jeg håper hjelper litt 🙂 kommer til å følge med på om dette funker, kanskje jeg prøver også.
      Ha en fiiin kveld 🙂 🙂

    4. Kan det være maten du spiser? Jeg reagerte sykt mye på Agurk! Og da fikk jeg “kviser” i hele ansiktet, og på rumpa!!! Jeg interesserer meg for løsninger, og skriver mye om det på bloggen min. Spesielt om mensensmerter : Jern vitaminer imot det. Og Zink imot øresus. Og det er viktigst! 🙂

Siste innlegg