Vi burde skamme oss

Jeg har kommet til et stadige i livet mitt nå der jeg stiller meg uendelige spørsmål om hva som er viktig og ikke. Jeg lurer på hva jeg selv interesserer meg for og hvorfor jeg i aller dager leser, trykker meg innpå og er vitne til ting jeg overhodet ikke har lyst til å være en del av, fordi jeg mener at det ikke gir meg noe innhold i min hverdag. Jeg vil fylle min hverdag med ting som er viktig for mitt liv og interessene jeg har rundt det. Med andre ord så gjør jeg ikke det nå. Jeg føler jeg har pliktet  underbevisstheten min til å ta alle dumme valg som å klikke og styre på. Hvorfor i alle dager skal jeg trykke meg innpå en blogger som forteller for tjuende gang at eksen var utro, når jeg egentlig syntes at jeg mister hjerneceller av det. (he he) Jeg vil begynne med å fylle livet mitt med informasjon som gjør at jeg vokser som en person, og som jeg mener gir mening. Vi er allerede fanget i denne verdenen med sosiale medier som vekker oss om morgningen og kysser oss godnatt på kvelden. Så mitt spørsmål er, hvorfor ikke fylle den med tid og innhold som faktisk har noe å si for meg som person. Jeg bryr meg egentlig ikke om hvor mye lekser en annen person har, men sitter fortsatt å scroller gjennom privatbrukeren min til mobilen min (og hodet mitt) klikker. Det er tid jeg kunne brukt på å lære, lage, skrive eller kose med katten min. Fordi asså? Å kose med katten min i 1 minutt er mer meningsfylt for meg en å sitte 4 timer på sosiale medier. It makes senses.

Men ja, jeg er i et forvirrende stadie hvor jeg har lyst til å slå mobilen min på flymodus, men samtidig aldri noen gang gjøre det igjen. Neida, jeg vil altså, men så var det den der underbevisstheten min da. Damn u. Vi lever i en tidsmaskin der tiden flyr forbi like fort som man flyr nedover feeden på instagram, fordi lets face it: du har aldri lagt merke til hvor fort tiden går før. Jeg er i et tenkestadie hvor jeg også setter spørsmålstegn om hva jeg virkelig vil at denne bloggen skal handle om fordi plutselig ble det å skrive om klær veldig urelevant, og jeg vil heller snakke om hvor sykt dumme vi mennesker er. Det er jo det jeg virkelig liker å formidle, fordi den kjolen finner du nok på en annen blogg uansett. 

Idag har jeg lest et magasin, og vært generelt lite på sosiale medier. Jeg har drukket en kopp med kaffe, og stirret på to hunder som leker på en gård isteden for å sjekke feeden. Om jeg er stolt, nei. Fordi det er IKKE være noe å være stolt av. Jeg er ikke stolt over at jeg må tvinge meg selv til å løfte haka og legge mobilen vekk, jeg skammer meg. Og det burde du også.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

4 kommentarer

Siste innlegg