Typisk Tonje

Satt å lurte på hva innlegg jeg skulle skrive i dag, og bestemte meg for en liten ?facts about me?. Fant i ettertid at det ikke er lenge siden i det hele tatt siden jeg gjorde dette, men la gå. Å dele litt rare ting om seg selv er en glede for min del så kos dere:

Jeg dusjer i kaldt vann. Veldig mange blir sjokkerte når jeg nevner dette, men jeg dusjer ofte i kaldt vann. Som person er jeg ofte veldig varm så å ta meg en kald dusj er noe jeg foretrekker ofte. Jeg er også en dusje-hater fordi jeg virkelig gruer meg hver kveld når jeg må dusje. Jeg syntes det er bortkastet tid og bruker så lite tid som mulig inni dusjen. Kan kanskje sammenlignes litt med en katt? Hater virkelig å bli blaut til alle tider og holder meg helst borte. Litt dobbeltmoralsk at jeg ofte gleder meg over at det regner ute, men kun under paraplyen.

Jeg er negle gal. Jeg har en avhengighet av å ha fine negler og mye tid går på å prøve å oppnå dette. Lange negler er et must og gud forby at noen av dem knekker. Jeg får faktisk helt panikk om det er fare for å knekke eller ripe en negl. Neglefilen er med i alle tider om det skulle oppstå nødstilfeller, eller om jeg bare kjeder meg i timen. Jålete? Litt kanskje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg nynner. Er det noen det er irriterende å ha rundt seg i klasserommet, så er det antageligvis meg. Jeg synger, nynner og snakker veldig høyt, veldig ofte. Hehe, no shame.

Jeg kobler ut. Jeg er en utrolig distansert person generelt og har noen ganger vanskeligheter med å følge med i en samtale. ?hæ, kadå?? er en standard kommentar fra meg. Jeg får med meg lite informasjon og folk rundt meg blir ofte irritert dersom jeg ikke følger med eller stiller unødvendige spørsmål som jeg burde fått med meg. Jeg forstår ikke hvor dette kommer fra, men er en stor del av min hverdag. Jeg later som jeg hører etter i samtaler flere ganger en jeg tørr å innrømme, sorry.

Jeg er avhengig av kaffe. Det hender jeg noen ganger frivillig skipper over kafeen om morgningen og jeg angrer like mye hver gang. Jeg skuffer meg selv stadig når jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger kaffe for å holde meg våken. Skuffelsen inntar når jeg kommer på skolen med økt hodepine og nesten sovner i hver time. Dette er faktisk uavhengig av hvor mye søvn jeg har fått og er egentlig trøtt 24/7. Hat og elsk forhold til kaffe egentlig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg lukker aldri døren. Hvis jeg går ut av et rom, lar jeg som regel døren stå åpen naturlig, mens andre river seg i håret av tanken. Folk rundt meg kan bli en smule irritert på meg for dette og tvinge meg til å gå å lukke døren på rommet mitt for eksempel. Jeg tenker ikke over dette selv og kan finne på å gjøre de rareste ting, med soveroms døren oppe. 

Jeg utsetter alt. “Jeg tar det senere” er et kjent sitat i mitt hus, på skolen og ellers i hverdagen min. Jeg vet hva jeg må gjøre, når jeg må gjøre det, men hvorfor gidde når jeg faktisk kan vente. Jeg har tatt meg selv i å begynne på en flere ukers innlevering 50 minutter før fristen en gang. Jeg rakk det, men forhåpentligvis var dette kun et engangstilfelle.

Jeg sliter med dilemma. Jeg er utrolig dårlig på å bestemme meg for små valg. Sandwich is eller snickers is er en klassiker og jeg kan stå å gruble og tenke i lang tid for å bestemme meg. Velger jeg feil is og tar mitt første bit angrer jeg veldig mye og kan faktisk bli veldig irritert over det dårlige valget jeg har tatt.

Jeg har forhold til bamser. Bamser er noe jeg alltid har sett på som noe nært av meg og har gjennom årene hatt utrolig vanskelig for å kaste bort bamser. Nå har jeg tre bamser på rommet og jeg må alltid passe på at de ligger på en fin måte, å ikke på gulvet. I USA kjøpte jeg en bamse som jeg fikk et tett forhold til og har ellers behandlet de såkalte build-a-bear bamsene mine som unger. En gang skulle alle ta med seg en bamse på barneskolen, og det stoppet ikke meg i å kle opp bamsen, smøre den matpakke og sette på en ryggsekk. Blir nok aldri voksen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette er noen få ting av mange som er veldig typisk meg og kanskje for andre også. Ha en fin onsdag alle sammen!

13 kommentarer

Siste innlegg