concealer vs concealer

Hei, Idag har jeg tenkt å snakke litt om 2 concealere som jeg har brukt mye i det siste. Jeg skal snakke litt om hva som er bra med dem og hva som er dårlig. I tillegg til alt dette skal jeg også kåre en vinner til den concealeren som jeg syntes er best. Concealerene jeg har valgt ut er bareMineral’s correcting concealer og theBalm’s timeBalm concealer . Prisene jeg legger inn her er fra nettsiden Coverbrands, fordi det er den nettsiden jeg bruker og derfor har jeg ikke sjekket med andre nettsider angående pris.

bareMinerals: En av de første tingene man legger merke til når man påfører denne, er at den er skikkelig tynn, men forsatt utrolig bra dekkevne. Det er et utrolig pluss at man ikke trenger 2-3 lag for å få et jevnt og bra resultat. Concealeren dekker bra uten klomper og man sitter igjen med en naturlig look. Den er lett å påføre og kan både påføres bra med børste eller uten. Jeg selv foretrekker å bare bruke ring fingeren når jeg påfører, slik at jeg har litt mer kontroll. Ellers anbefaler jeg for dere som bruker børste og gå over med ringfineren etter påføring. Etter man har tatt på concealern, kan man merke at den smelter lett inn i huden uten å se unaturlig ut. Man merker ikke at man har den på og det føles helt rent. Concealer inneholder 2g produkt, noe som kan virke litt lite. Jeg hadde selv ønsket at den skulle inneholde litt mer produkt, men siden den er så utrolig drøy i bruk, så er ikke det noe problem.. Prisen ligger på 205.- på coverbrands. 

Thebalm: Når jeg påførte denne for første gang, ble jeg ekstremt overasket. Konsistensen er utrolig tykk, noe som gjør det grisete og vanskelig for meg å påføre med fingrene. Når den påføres, må jeg jobbe mye med den for at den skal sette seg skikkelig inn i huden. Etter man har påført den skikkelig, kan man merke at man blir litt oljete. Det er ikke så mye at man legger ekstremt merke til det, men nok til at jeg ser det. Det kan derfor være lurt å sette concealeren med et pudder for et matte resultat. Jeg foretrekker å påføre denne concealeren med en concealer børste. Jeg bruker den fra bareMinerals og den funker fantastisk. Det føles ikke bra om concealeren ligger som et tykt lag over huden din, derfor er det alltid lurt å gå over med ring fingeren for å få et bedre resultat. Concealeren inneholder 7.5g produkt, noe som jeg selv syntes er utrolig mye. Den varer lenge og du trenger ikke å bekymre deg om at du bruker den opp etter 2 uker. Dekkevnen er ganske bra. Den dekker mørke ringer perfekt og klomper ikke. Prisen ligger på 169,- på coverbrands.

 Resultat: Etter min mening mener jeg at bareMinerals sin concealer passer mye bedre til min hud og den er mye bedre og lettere å jobbe med. Den er også veldig drøy i bruk, noe som er veldig bra. Det som trekker theBalm sin concealer så mye ned, er at den er så tykk og vanskelig å påføre med fingrene. Husk at dette er mine meninger og at disse produktene virker forsjellig fra person til person.

Har du prøvd noen av produktene eller ønsker å prøve dem? Let me know

 

7 kommentarer

Siste innlegg