Hvorfor blogger jeg?

Jeg er muligens en blogger, men jeg har forstått det på meg selv at jeg ikke helt har finnet min egen hensikt til å blogge. Først var det for å samle på dager, se tilbake og minne. Nå? usikker. Jo jeg er glad i å se tilbake på hva jeg har skapt og hva jeg har skrevet, det er jo en fin måte å huske seg selv på. (Til en glemsk sjel) Men jeg vil også kunne gjøre noe med teksten jeg skriver. Er jeg her for å skrive dagbok, inspirere, skrive om min hverdag, underholdning? Det er det jeg vil finne ut. Til nå har jeg skrevet på en veldig pyntet måte, noe jeg ikke helt har vært fornøyd med. Når jeg sitter å skriver et innlegg, undrer jeg “hvordan kan jeg pynte denne dagen?”. Hm, er ikke folk lei av det nå med mange 1000 blogger som allerde gjør det? Jeg er værtfall det. Å det er viktig for meg at jeg skriver noe jeg selv ville lest, hvis ikke mister jeg jo hensikten. Planen for meg er da ikke å skille seg ut fra alle disse bloggerene, men å finne en måte slik at jeg kan blogge bra. Blogge på en måte jeg trives og forsetter med.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er fordi jeg vil at dere skal være klar over at jeg ønsker noe nytt. Jeg vil utforske bloggprosessen, og skrive noe jeg blir fornøyd med å legge ut. Jeg vil lære meg selv å kunne skrive det første som popper i hode mitt når jeg lager et hverdags innlegg, men også mye annet. Jeg vil også lage innlegg som kan: hjelpe andre, skjønnhet, tanker, mote, foto osv. Det er sunt for meg å skrive, å jeg vil hele tiden gjør det. Det er da jeg må sette spørsmålstegn til betegnet “blogg”. Fordi hva gjør nettop bloggen? Jo, den holder meg skrivede, slik at fingrene mine ikke ruster, men den gir meg også et skrivepress. Hvis jeg blir presset til å skrive kan det være en bra ting, men jeg vil også kunne skrive når jeg faktisk vil. Jeg må ville. Det er da det er gøy.

Jeg vil også at dere skal bli bedre kjent med personen som skriver bloggen, meg. Jeg skal nok forsette å pynte litt, men skal ha dette i bakhodet. Jeg for se hva som skjer fordi jeg vet ikke hvordan innleggene mine kommer til å være framover. Om de kommer til å endre seg, eller om de ikke gjør det. Jeg kommer enkelt å greit til å bare gjøre hva jeg føler for. Dette er en gyllen tid for meg til å finne min måte å blogge på, nå som ikke så mange følger meg. Jeg håper jo at bloggen kan bli noe jeg kan forsette med, siden jeg elsker det når jeg klarer det.

Oki, håper ikke jeg mistet poenget med dette innlegget, å at mange forstår hva jeg ville fram til.


xx

2 kommentarer
    1. Forstår akkurat hva du mener! Det tar tid å finne ut hva man vil med bloggen og hvordan man vil bruke den, og jeg er ikke helt der enda selv! Men det er bare til å utforske og se hva som gir deg mest glede med bloggingen 🙂 Det er det viktigste!

Siste innlegg