Eye makeup

I denne sminkelooken skal jeg vise dere hvordan jeg pleier å ha øyensminken min hvis jeg føler for å pynte meg litt ekstra. Denne looken er enkel, som gjør at de fleste klarer å fullføre med et godt resultat. Jeg går ikke inn i dybden på hva produkter jeg har brukt, men øyenskyggene mine er vertfall fra naked 2 pallettet til urban decay. Tror de fleste fargene skal være greie å finne selv. Hvis noen lurer på noe annet er det bare til å spørre ♥

1. Jeg starter av med et nakent øye, som jeg har gått over med øyenskyggeprimer og foundation. Da har jeg laget meg en base, slik at det blir lettere å jobbe videre med sminken.

2. Jeg påfører en lys shimmet øyenskygge over øyenlokket og under høyste del av øyenbryn for å fremheve brynet.

3. Jeg legger en bronsefarget shimmer øyenskygget over hele lokket.

4. For å gi dybde til looken legger jeg på en mørk bronse/gull farget i globallinjen. Her er jeg ikke redd for å få harde kanter.

5. Jeg bruker en blendingbørste for å duse ut alle harde kanter. Jeg har dubbet blendingbørsten litt i svart øyenskygge for å gjøre resultatet mer dramatisk.

6. Jeg går over med den mørke bronse/gull fargen fra tidligere å bruker en tynn børste rundt øyet som en veldig duset ut eyeliner.

7. For å få den perfekte winged eyelineren går jeg over med svart øyenskygge før jeg påfører med gel liner. Jeg påfører kun liner på halve lokket.

8. Avslutt med din favoritt maskara! Jeg foretrekker å kun bruke maskara på de øverste vippene.

Ferdig!

Fortell meg om du liker innlegg som dette, så kan jeg lage flere.

4 kommentarer

Siste innlegg