5 Ting bloggere forstår

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Siden jeg har blogget av og på i noen år nå har jeg plukket opp en del inntrykk og erfaringer om det å være en blogger, fordi det ligger mye mer bak det en flere tror. Jeg skal ta opp noen punkter som spesielt har plaget meg opp igjennom min blogg periode. Enjoy.

1. Ting går ikke alltid etter planen. Jeg lager hele tiden blogg innlegg i hode mitt og tenker at NÅR JEG KOMMER HJEM så skal jeg ta de bra bildene der og der og der. Det er ikke alltid lett å knipse i vei med et bra resultat og for eksempel idag var jeg ute i kulden i ti minutter for å prøve å ta noen bilder til bloggen. Bildene ble latterlig dårlige og fingrene mine frøs nesten fast. Dette tilfellet har skjedd meg flere ganger en jeg kan telle. Øvelses gjør mester og om du er vandt med å springe ut nesten hver dag for å ta bilder vil resultatet automatisk bli bedre, jeg har en lang vei å gå.

2. Mørketiden. Okei, alle bloggere kan kjenne irritasjonen når det blir mørkt før klokka slår 4. Har man ikke planlagt dagens innlegg og man rett og slett er avhengig av å gå ut før solen går ned, kan dette føre til utfordringer. Jeg tar fram eksempelet fra idag: Jeg skulle ta bilder og jeg sprang nesten inn døren, hentet stativet og sprang ut igjen. Bildene ble mørke, blåe og rett og slett utrolig stygge. MØRKETIDEN FOLKENS. Og nå i Januar er den ikke på det verste engang, til tider er umulig å ta bilder.

3. Motivasjonen. Motivasjonen til å åpne blogg.no varierer fra dag til dag. Det at flere klarer å faktisk oppdatere flere ganger daglig og i tillegg driver med skole, jobb, trening eller diverse forstår jeg fortsatt ikke. Liksom, hvordan er det mulig? JEG syntes det er vanskelig med en oppdatering en gang daglig og jeg har utrolig god tid ellers. Jeg kan ha dager der jeg rett og slett ikke orker tanken, men når jeg først er i gang vet jeg jo at jeg alltid syntes det er gøy likevel.

4. Bloggeren. Man blir rett og slett stemplet i vennegjengen, klassen eller andre steder at *se der er bloggeren.* Hun som alltid skal ta bilder, maser om å laste opp et innlegg, spør om hjelp osv osv. Hahaha jeg syntes selv det er morsomt altså. Ellers kan jeg møte mennesker for første gang som allerede vet at jeg blogger og det er ikke alltid det blir tatt opp som noe positivt dessverre.. Men de positive reaksjonene veier opp mot alt negativt. Jeg blogger tross alt for mer for meg selv en andre.

5. Folk forstår ikke. Folk kan gjerne klage over dårlig oppdatering, men de forstår ikke hvor mye som faktisk skal til for å holde en blogg gående. Jeg syntes personlig at det er krevende å oppdatere jevnlig og om jeg skal klare det må bloggen alltid ligge i bakhodet mitt. Folk forstår rett og slett ikke hva som skal til for å hver dag poste varierte innlegg med tekst og bilder og i tillegg ha et liv.

Om du blogger håper jeg at du kjenner deg igjen av noen av disse tingene, siden jeg tror neppe at jeg er alene. Ellers elsker jeg selv å blogge og selvom blogging fører til utfordringer, er det nettopp denne støyten jeg trenger for å kjenne på den deilige mestringsfølelsen jeg for ellers lite av for tiden. Håper du likte innlegget!

 

7 kommentarer

Siste innlegg