Kvise update + sprøyteskrekk

Hei! Idag var jeg hos legen for å få sjekket hvordan det går med huden min og for å finne ut hva jeg skal gjøre framover. Vi kom fram til at jeg skal øke dosen dobbelt fra nå av fordi alle prøvene har vært fine og det virker som om jeg tåler medisinen. Hvis dere ikke har lest bloggen min så er medisinen jeg går på for å fjerne acne/ talgproduksjon i huden. Hvis dere har lest bloggen min så vet dere også at jeg har en utrolig angst for blodprøver og det måtte jeg ta idag. Jeg gikk skjelvende inn på venterommet og jeg har faktisk gruet meg til dette helt siden sist gang fordi da var jeg kanskje sykepleierens verste mareritt. Denne gangen var jeg innstilt på å virkelig endre holdning, fordi jeg vil virkelig lære meg å tåle sprøyter bedre. Jeg ble sykt stolt over meg selv fordi jeg faktisk klarte å ta meg sammen. ÆÆ yay! SÅ fikk jeg beskjed om at jeg faktisk mest sannsynlig ikke trengte å ta mer blodprøver og selvom det kan virke som den beste beskjeden i verden, ble jeg også litt skuffet. Jeg hadde håpet at etter dette halvåret så skulle skrekken min bli mye bedre siden jeg måtte bli vandt med det. Prosessen etter hver blodprøve har vært utrolig stor! Hvis ikke dagens blodprøve får utrolig fæle tilbakemeldinger så skal jeg nok holde meg sprøytefri litt lenger. Ellers gleder jeg meg til å ta større dose i håp om at kvisene forsvinner raskere. Jeg har ikke merket noe særlig forskjell på huden min fra når jeg startet, utenom at i begynnelsen fikk jeg skikkelig utbrudd, jeg har så å si ingen hudormer på nesen, blir sjeldent oljete i ansiktet og håret blir sjeldent fett. Jippi. God helg <3


 

17 kommentarer

Siste innlegg